حضرت امام علی عليه‌السلام نے فرمایا: اے بازار والو! قسمیں کھانے میں خدا سے ڈرتے رہو، کیونکہ قسمیں کھانے سے مال ناکارہ ہوجاتا ہے، برکت اُٹھ جاتی ہے، تاجر فاجر بن جاتا ہے، مگر یہ کہ جو حق کے ساتھ لین دین کرے۔ کنزالعمال حدیث 10043

تدریسی مراحل

اصول>اصول الفقہ >حصہ سوم (116)

علامہ ظفر عباس شہانی دام عزہ

# بحث آیڈیو ویڈیو ڈاؤنلوڈ
1 المقصد الثالث مباحث الحجۃ
2 بحث المقدمۃ۔۔۔۔
3 بحث ولکن ھنا ملاحظۃ۔۔۔
4 معنی الحجۃ
5 مدلول کلمۃ الامارۃ
6 الخامس الامارۃ والاصل العملی
7 السادس :المناط فی اثبات حجیۃ الامارۃ۔۔
8 الٰی ھنا یتضح
9 السابع حجیۃ العلم زاتیۃ۔۔۔۔
10 ولکن فی الحقیقۃ۔۔۔۔
11 واذاتضح ما تقدم وجب۔۔۔
12 وعلٰی تقدیر تنزل عن ھذا۔۔۔۔
13 وھذآلکلام لا ینافی ان یحتمل الانسان۔۔۔۔۔
14 الثامن موطن حجیۃالامارات۔۔۔۔۔۔
15 غرضنا من ھذاالتنبیھ ھوان ھذا التصحیح۔۔۔
16 الظن الخآص و ظن المطلق۔۔۔۔
17 العاشر مقدمات دلیل الانسداد۔۔۔۔
18 اشتراک الحکام بین العالم والجاھل۔۔۔۔
19 و الدلیل علی ھذآلاشتراک مع قطع النظر۔۔۔
20 وببیان آخر فی وجہ استحالۃ تعلیق الحکم۔۔۔
21 اقول یمکن الجواب عن الاشکال المذکور بما محصلہ۔۔
22 تصحیح جعل الامارہ بعد ما ثبت۔۔۔
23 ونحن بحمد اللہ تعالٰی نریٰ ان الشبھۃ یمکن دفعھا۔۔۔۔
24 الامارۃ طریق او سبب۔۔۔۔
25 وقد یلتمس الدلیل علٰی سببیۃ من نفس الدلیل۔۔۔۔
26 الرابعۃالعشر المصلحۃ السلوکیۃ۔۔۔
27 علٰی ان المصلحۃ السلوکیۃ الی الآن ۔۔۔۔
28 الحجیۃ امر اعتباری او انتزاعی۔۔۔۔۔۔
29 توضیح ذالک ان حقیقۃ الجعل ھو الایجاد و الاجاد علی۔۔
30 الباب الاول الکتاب العزیز تمھید۔۔۔۔۔۔۔
31 نسخ الکتاب العزیز حقیقۃ النسخ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
32 امکان نسخ القرآن قد وقعت عند بعض الناس۔۔۔۔۔
33 وقیل اذا کان النسخ کما قلتم۔۔۔۔۔۔
34 و قیل ان کلام اللہ تعالٰی قدیم و القدیم لا یتصور ۔۔۔۔۔۔
35 الباب الثانی السنۃ ۔۔تمھید۔۔۔
36 دلالۃ فعل المعصوم۔۔۔
37 و قد یظن ظان ان قولہ تعالی فی سورۃ الاحزاب۔۔
38 الثانی دلالۃ تقریر المعصوم۔۔
39 الثالث الخبر المتواتر ان الخبر علی قسمین ۔۔
40 الرابع الخبر الواحد ان خبر الواحد لا۔۔۔
41 فقد وقع الخلاف فی ذالک علی اقوال کثیرۃ۔۔۔
42 ادلۃ حجیۃ خبر الواحد من الکتاب العزیز تمھید۔۔
43 الثانی ان تصیب قوما بجھالۃ ۔۔۔
44 الثالث الجھالۃ اسم مخوذمن الجھل او مصدر۔۔
45 اذا عرفت ھذہ الشروح لمفرادات الآیۃ الکریمہ یتضح۔۔۔۔
46 الآیۃالثانیہ آیۃ النفر وھی قولہ تعالی فی سورہ التوبۃ۔۔
47 اذا عرفت ذآلک فنقول ان اللہ تعالی ارادا ۔
48 الثانی الکلام ان نفس موقع الستدلال من الآیۃ علی حجیۃ۔۔
49 والحاصل ان رفع وجوب النفر علی الجمیع و الاکتفاء۔۔
50 تنبیہ ان ھذۃآیۃ الکریمہ تدل ایضا علی وجوب قبول۔۔
51 الآیۃ الثالثہ الآیۃ حرمۃ الکتمان وھی قولہ تعالی فی سورہ البقرہ ان الذین یکتومون۔۔
52 دلیل حجیۃ خبر الواحد من السنۃ ۔۔
53 اما الطائفۃ الثالثہ ما دل علی وجوب رجوع الی الرواۃ۔
54 دلیل حجیۃ خبر لواحد من الاجماع ۔
55 وھذہ الوجوہ من التوجیھات قد استحسن شیخ المحاری۔۔
56 وعلی کل حال سواء استطعناتاویل کلام السید بما یوافق۔۔۔
57 و یوئید ایضا دعوی الشیخ للاجماع قرائن کثیرہ۔
58 دلیل حجیۃ خبر الواحد من بناء العقلاء۔
59 وھذا الدلیل قطعی لا یداخلہ الشک الانہمرکب من مقدمتین۔
60 الباب الثالث الاجماع الاجماع احد معنیہ۔۔۔
61 ولاجل ان نتوصل من الغرض المقصودلا بد من توجیھ۔۔۔
62 اذن کیف اتخذ الاصولیون اجماع المسلمین بالخصوص حجۃ۔
63 اما مسلک الکتاب فایات استدلوا بھا لاتنھض دلیلا علی مقصود۔
64 و اما مسلک العقل الذی عبر عنہ بعضھم بالطریق المعنوی فغایۃ ما۔۔۔
65 و اما السوال الثانی فالذی یثیرہ ان ظاھر تلک المسالک الثلاثۃ المقدمۃ یقتضی بان الحجۃ۔۔
66 الاجماع عند الامامیہ ان الاجماع بما ھو اجماع لا قیمۃ علمیۃ لہ عند الامامیہ ما لم یکشف۔۔
67 و اذا کان الاجماع حجۃ من جھۃ کشفہ عن قول المعصوم فلا یجب فیہ۔۔
68 اما کیف یستکشف من الاجماع۔۔۔
69 الثانی: طریقۃ قائدۃ لطف۔۔۔
70 ۳:طریقۃ الحدس:
71 وعلی کل حال ؛فان الاجماع انما یکون حجۃ اذا کشف۔۔۔
72 والاستناد الی السنۃ یتصور علی وجھین۔۔
73 اذا عرفت ذلک ظھر لک ان الاجماع لایستلزم۔۔۔۔۔۔۔
74 الاجماع المنقول۔۔۔۔۔
75 وسر الخلاف فی المسئلۃ یکمن فی ان ادلۃ خبرالواحد۔۔۔
76 واذا اتضح لدینا سرالخلاف فی المسئلۃ؛بقی علیناان نفھم۔۔
77 ثانیا:بعد ان ثبت ان ادلۃ حجیۃ الخبر
78 الباب الرابع:الدلیل العقلی
79 ثم یاتی المحقق الحلی المتوفی ۶۷۶؛فیشرح المراد۔۔۔
80 وکیفما کان؛فالذی یصلح ان یکون مرادا من الدلیل العقلی۔۔
81 اننا نقصد من الدلیل العقلی حکم العقل النظری۔۔۔
82 و اما لو ارید بہ {العقل العملی}فکذلک لا یمکن۔۔۔۔۔
83 وجہ حجیۃ العقل:۔۔۔
84 "الثانیہ" بعد فرض امکان حجیۃ القطع ھل نھی الشارع۔۔۔
85 الناحیۃ الثالثہ بعد فرض عدم امکان نفی الشارع حجیۃ القطع۔۔۔
86 والجواب:انہ قد اشرنا فی الحاشیۃ۔۔۔
87 الباب الخامس:حجیۃالظواھر
88 طرق اثبات الظواھر
89 ثانیا-قیل:الدلیل بناءالعقلاء
90 ۲-اذا کان ھناک مانع من ان یکون الشارع ۔۔۔۔
91 الظھور التصوری و التصدیقی
92 وجہ حجیۃ الظھور
93 1-اشتراط الظن الفعلی بالوفاق۔۔
94 ۳-اصالۃ عدم القرینۃ
95 (الثانیۃ)-ان یحتمل ارادۃ خلاف الظاھر من جھۃ احتمال۔۔
96 ۴-حجیۃ الظھوربالنسبۃ الی غیر المقصودین بالافھام
97 وتوضیح ذلک :ان الذی یقوم حجیۃ الظھور۔۔۔
98 ۵-حجیۃ ظواھر الکتاب
99 وحینئذ نقول لمن ینکر حجیۃ ظواھر الکتاب ماذا تعنی۔۔
100 الباب السادس :الشھرۃ
101 الدلیل الاول:اولویتھا من خبرالعادل
102 الدلیل الثالث:دلالۃ بعض الاخبار
103 الباب السابع :السیرۃ
104 ۲-حجیۃ سیرۃ المتشرعہ
105 ۳-مدی دلالۃ السیرۃ
106 الباب الثامن :القیاس
107 ۱-تعریف القیاس
108 ۳-حجیۃ القیاس
109 و لاجل ان یتضح الموضوع اکثر نقول :۔۔۔
110 ۲-الدلیل علی حجیۃ القیاس الظنی
111 الدلیل من السنۃ:
112 الدلیل من الاجماع :
113 و اما ثالثا- فان سکوت الباقین غیرمسلم ۔۔
114 ۴- منصوص العلۃ وقیاس الاولویۃ
115 قیاس الاولویۃ
116 تنبیہ:الاستحسان و المصالح المرسلۃ وسد الذرایع