حضرت امام محمد باقر عليه‌السلام نے فرمایا: مومن پہاڑ سے زیادہ مضبوط ہوتا ہے، کیونکہ پہاڑ کو کاٹا جاسکتا ہے،مگر مومن کے دین کو نہیں توڑاجاسکتا۔ اصول کافی باب المومن و علاماتہ حدیث37

تدریسی مراحل

الفقہ>مکاسب >حصہ اوّل (175)

علامہ ظفر عباس شہانی دام عزہ

# بحث آیڈیو ویڈیو ڈاؤنلوڈ
1 فی المکاسب وینبغی اولا: التیمّن بذکر۔
2 تفسیر وجوہ معاملات، وأما تفسیر التّجارات:فی جمیع۔۔
3 تفسیر الصناعات،وأمّا تفسیر الصناعات: فکل ما۔۔
4 تفسیر الصناعات،اذاعرفت ماتلوناہ وجعلتہ فی۔۔
5 الاکتساب بالأعیان النجسہ، النوع الاول وفیہ مسائل ثمان
6 الاکتساب بالأعیان النجسہ، ولاینتقض أیضا بالأدویۃ۔۔
7 المسئلۃ الثانیہ،یحرم بیع العزرۃ النجسۃ۔۔۔
8 والاظھر مازکرہ الشیخ۔۔۔
9 المسئلۃ الثالثۃ یحرم المعاوضۃ علی الدم بلاخلاف۔۔
10 المسئلۃ الخامسۃ تحرم المعاوضۃ علی المیتۃ۔۔
11 ھذا ولٰکن الانصاف أنہ اذاقلنا۔۔
12 ،فرعان الاول أنہ کما لایجوز۔۔۔
13 ویمکن حملھما علی صورۃ قصد البایع۔۔
14 و أما المستثنی من الاعیان المتقدمہ۔۔
15 المسئلۃ الثانیہ،یجوزالمعاوضۃ علی کلب غیر الھراش۔۔
16 الثالث کلب الماشیہ و الھائۃ۔۔
17 ویؤیّد ذالک کلہ مافی التذکرہ۔۔
18 المسئلۃ الثالثہ الاقویٰ جواز المعاوضہ۔۔
19 المسئلۃ الرابعۃ یجوز بیع الرھن۔۔۔
20 ویمکن ان یقال باعتبارقصد الاستصباح۔۔
21 وامّا فیما کان الإستصباح۔۔
22 دھن متنجّس،الثانی إنّ ظاہر بعض الاخبار۔۔۔
23 دھن متنجّس، والحاصل انّ ھنا اموراََ اربعہ
24 دھن متنجّس، فھل یجب دفع الحرام بترک السکوت۔۔
25 استصباح، الثالث المشہور بین الاصحاب وجوب۔۔
26 دھن متنجس، الرابع ھل یجوز الانتفاع بھذا الدھن۔۔
27 دھن متنجّس، ھذا ولکن الاقویٰ وفاقا لاکثر۔۔
28 دھن متنجّس، ،واما الاجماعات ففی دلالتہا علی المدعیٰ
29 دھن متنجّس، وقال الشہید فی قواعدہ النّجاسۃ۔۔
30 دھن متنجّس، ثمّ لو قلنا بجواز البیع فی الدھن۔۔
31 دھن متنجّس،یمکن حمل کلام من اطلق۔۔۔
32 دھن متنجّس، وما نسبہ فی المسالک من عدم۔۔
33 دھن متنجّس، وبقی الکلام فی حکم نجس العین۔
34 حکم نجس العین،وقال الشہید فی قواعدہ النجاسۃ۔۔
35 نجس العین، ولعلّہ لاحاطۃ بما ذکرنا۔۔
36 نجس العین، ثمّ إنّ الانتفاع المنفی فی المیتۃ۔۔
37 نجس العین، نعم یمکن ان ینزّل علی۔۔
38 نجس العین والظاہر ثبوت حق الإختصاص۔۔
39 مما یحرم التکسب بہ، النوع الثانی مما یحرم التکسب بہ
40 مما یحرم التکسب بہ، فماذکرہ بعض الاساطین..
41 وفی محکی التذکرۃ انہ اذا۔۔۔۔۔
42 مما یحرم التکسب بہ،القسم الثانی مایقصد منہ المتعاملان۔۔
43 و قد یستدل ایضا -فی ما نحن فیہ-۔۔۔۔۔
44 مما یحرم التکسب بہ،المسئلۃ الثانیۃ یحرم المعاوضۃ۔۔
45 محرمات،المسئلۃ الثالثۃ یحرم بیع العنب۔۔
46 محرمات، وکیف کان فقد یستدل علی۔۔
47 محرمات، وفی الریاض بعد ذکرالاخبارالسابقہ۔
48 محرمات، لکن اقول لاشک فی انّہ اذا۔۔
49 محرمات، فاذا بنینا علی ان الشرط الحرام حرام۔
50 محرمات، ولٰکن الحکم بحرمۃ الاتیان۔۔۔۔
51 محرمات، ثمّ انّ محل الکلام فیما۔۔
52 و ھذا و ان دل بظاھرہ علی حرمۃ بیع العنب ۔۔۔
53 محرمات، فعلم مماذکرنا فی ھذالمقام۔۔
54 محرمات،القسم الثالث مایحرم لتحریم مایقصد۔۔۔
55 محرمات، وکذالک ظاھرھا الشمول لما۔۔
56 النوع الثالث مما یحرم الاکتساب بہ ما لا منفعۃ فیہ ۔۔۔
57 محرمات،ثمّ انما تقدّم منہ من انہ لا اعتبار۔۔۔
58 محرمات،الا ان الاشکال فی تعیین المنفعۃ۔۔۔
59 محرمات، النوع الرابع ما یحرم الاکتساب۔۔
60 محرمات، وظاہر بعض الاخبار کراھۃ۔۔۔
61 محرمات، ثمّ ان التدلیس بماذکرنا۔۔۔
62 المسئلۃ الثانیہ :تزیین الرجل بما یحرم علیہ۔۔۔
63 محرمات، المسئلۃ الثالثۃ، التشبیب بالمرئۃ المعروفۃ۔۔
64 محرمات، ثمّ ان المحکی عن المبسوط۔۔
65 محرمات، المسئلۃ الرّابعۃ، تصویر صور ذوات الارواح۔۔۔
66 محرمات،ومِن ھُنا یمکن استظھار اختصاص الحکم۔۔۔
67 محرمات، وبین مَن عبّر بالتّماثیل المجسَّمۃ بناءََ
68 محرمات، ثمّ ان المرجع فی الصّورۃ الی العرف۔۔
69 محرمات،بقی الکلام فی جواز اقتناء ماحرم۔۔
70 محرمات، وفی الجمیع نظر امّا الاول فلانّ الممنوع۔۔۔
71 محرمات،ولو سلّم ظھور فی الجمیع فھی معارضۃ۔۔۔
72 محرمات،المسئلۃ الخامسۃ التطفیف حرام ذکرہ۔۔۔۔
73 المسئلۃ السادسۃ التنجیم حرام وھو کما فی جامع المقاصد
74 تنجیم، الثانی یجوز الاخبار بحدوث الاحکام۔۔۔
75 تنجیم، وقریب منہ ماوقع بینہ وبین۔۔۔۔
76 تنجیم۔،الرّابع اعتقاد ربط الحرکات الفلکیّۃ۔۔
77 تنجیم، ثمّ لافرق فی اکثر العبارات المزکورۃ۔۔
78 تنجیم، وبالجملہ فلم یظھر من الرّوایات۔۔
79 تنجیم، الثانی انھا تفعل الآثار المنسوبۃ الیھا۔۔
80 تنجیم، ولعلّ وجہہ ان الضروری عدم۔۔۔۔
81 تنجیم،الثالث استناد الافعال الیھا۔۔۔
82 تنجیم،الرّابع ان یکون ربط الحرکات بالحوادث۔۔۔
83 تنجیم،لٰکن ظاہر المحکی عن ابی طاؤوس۔۔
84 تنجیم، وفی البحار وجد فی کتاب۔۔۔
85 حفظ کتب ضلال،المسئلۃ السابعۃ،خفظ کتب الضلال حرام
86 کتب ضلال، ثمّ الکتب السّماویّۃ المنسوخۃ۔۔۔
87 الرشوۃ، المسئلۃ الثامنۃ الرّشوۃ حرام ففی جامع المقاصد۔۔۔
88 رشوۃ، نعم لا یختص بما یبذل علی۔۔۔
89 رشوۃ،خلافاََ لظاھر المقنعۃ والمحکی عن القاضی۔۔۔
90 رشوۃ، وامّا الھدیۃ وھی ما یبذلہ علی ۔۔۔
91 رشوۃ،ثمّ انّ کلّما حکم بحرمۃ اخذہ۔۔۔
92 رشوۃ، فروع فی اختلاف الدّافع والقابض۔۔۔
93 سبّ المؤمنین،المسئلۃ التّاسعۃ،سبّ المؤمنین حرام فی الجملہ۔۔۔
94 سبّ المؤمنین,ثمّ انّہ یستثنیٰ من المؤمن المظاھر بالفسق۔۔۔
95 السّحر،المسئلۃ العاشرۃ ،السّحر حرام فی الجملہ بلا خلاف۔۔۔۔
96 سحر،وقال فی الایضاح انہ استحداث الخوارق۔۔
97 سحر،وما ذکرہ مِن وجوہ السّحر بعضھا۔۔۔۔
98 سحر،المقام الثانی فی حکم الاقسام المذکور۔۔۔
99 سحر،نعم لو صحّ سند روایت الاحتجاج۔۔۔
100 سحر،ھذا کلّہ مضافا الیٰ انّ ظاہر الاخبار۔۔
101 الغش،المسئلۃ الثانیۃ عشرۃ الغش حرام
102 غش،ثمّ انّ ظاھر الاخبار ھو کون الغشّ۔۔۔۔
103 غش، ثمّ انّ الغشّ بکون اخفاء الادنیٰ فی الاعلیٰ۔۔۔
104 غشّ،ھذا،ثمّ اّنہ قد یستدلّ علی الفساد۔۔۔۔
104 ثم انّہ قد یؔستدلّ علی الفساد کما نسب الی۔۔۔۔۔
105 غناء،المسئلۃ الثالثۃ عشر الغناء۔۔۔
106 غناء،فالانصاف انّھا لاتدلّ علی حرم
107 غناء، فالغناء وھی من مقولۃ الکیفیّۃ۔۔۔
108 غناء، ثمّ انّ المراد بالمطرب ما کان مطرباََ فی الجملۃ۔۔
109 غناء،ھذا کلّہ مضافاَ الی عدم امکان ارادتہ۔۔
110 وربما یجریء علی ھذا عروض الشبھۃ
111 غناء، ونسب القول المذکور الی صاحب الکفایہ۔۔
112 غناء،اقول لایخفیٰ انّ الغناء علی۔۔۔
113 غناء،وروایت ابی بصیر قال سالت۔۔۔۔
114 غناء،وامّا الثانی وھو الاشتباہ فی الموضوع
115 غناء، ویشھد بما ذکرنا من عدم تعدّی۔۔۔
116 غناء،وانت خبیر بانّ شیئاَمما ذکرہ لاینفع۔۔۔
117 غناء،بقی الکلام فیما استثتناہ المشھور۔۔۔
118 الغیبۃ،المسئلۃ الرابعۃ عشر،الغیبۃ حرام بالادلّۃ
119 غیبۃ،ثمّ ان ظاھر الاخبار اخصاص الحرمۃ۔۔۔
120 غیبۃ،بقی الکلام فی امور الاول۔۔۔
121 غیبۃ،والاولیٰ بملاحظۃ ماتقدم۔۔۔۔
122 غیبۃ،والملخّص من مجموع ماورد فی المقام۔۔۔
123 غیبۃ، وان کان المقول نقصا ظاہرا۔۔۔
124 غیبۃ ،ثمّ ان دواعی الغیبۃ کثیرۃ۔۔۔۔
125 غیبۃ،ومنہ یظھر ایضاَ انّہ لایدخل فیھا۔۔۔
126 غیبۃ، الثانی فی کفارۃ الغیبۃ۔۔۔۔۔۔
127 مستثنیات غیبۃ،الثالث فیما استثنیٰ من الغیبۃ وحکم بجوازھا۔۔۔۔۔
128 مستثنیات غیبۃ،ثمّ ان مقتضیٰ اطلاق الروایات۔۔۔۔
129 مستثنیات غیبۃ، الثانی تظلّم المظلوم۔۔۔۔۔۔۔۔
130 غیبۃ، فیبقیٰ من موارد الرّخصۃ لمزاحمۃ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
131 مستثنیات غیبۃ،منھا:ذکر الشخص بعیبہ صار بمنزلۃ۔۔۔۔۔۔
132 مستثنیات غیبۃ،الرابع،یحرم استماع الغیبۃ بلاخلاف۔۔۔۔
133 غیبۃ،ثمّ انہ یظھر من الاخبار المستفیضۃ۔۔۔۔
134 مستثنیات غیبۃ،خاتمۃ فی بعض ماورد من حقوق المسلم۔۔۔
135 :القمار،المسئلۃ الخامسۃ عشرۃ،القمار حرام اجماعا،
136 قمار،الثالثۃ المراھنۃ علی اللعب بغیرآلات۔۔۔
137 قماروکیف کان،فلا اظن الحکم بحرمۃ الفعل۔۔
138 قمار،وظاہر المسالک المیل الی الجواز۔۔۔۔
139 القیافۃ،المسئلۃ السابعۃ عشر، القیافۃ حرام۔۔۔۔
140 الکذب،المسئلۃ الثامنۃ عشرالکذب حرام۔۔
141 کذب،نعم فی الآخبار مایظھر۔۔۔۔
142 کذب،وقولہ لایعدنّ احدکم۔۔۔
143 واما التوریۃ، وھو ان یرید بلفظ معنی مطابقا للواقع۔۔۔
144 کذب،واما الکلام فی المقام الثانی۔۔۔
145 کذب،وامّا حکم العقل بقبح العقاب۔۔۔۔
146 کذب، نعم لوکان الاکراہ من افراد الاضطرار۔۔۔
147 الکہانۃ، المسئلۃ التاسعۃ عشر الکہانۃ حرام۔۔۔
148 المسئلۃ العشرون اللھو حرام۔۔۔
149 ولکن الاشکال فی۔۔
150 المسئلۃ الثانیۃ والعشرون معونۃ الظالمین۔۔
151 واماالعمل لہ فی المباحات لاجرۃ۔۔۔
152 المسئلۃ الثالثۃ العشرون، النجش حرام۔۔۔۔
153 الولایۃ، المسئلۃ السادسۃ والعشرون الولایۃ۔۔
154 ولائۃ جائر،والاولیٰ ان یقال ان الولایۃ۔۔
155 ولایۃ،فیہ ان الحکم فی التعارض۔۔۔۔
156 ولایۃ، وینبغی التنبیہ علی امور۔۔۔۔۔
157 ولایۃ، الثانی ان الاکراہ۔۔۔۔
158 ولایۃ، الثالث،انہ قد ذکر بعض مشایخنا۔۔۔
159 ولایۃ،الرابع،ان قبول الولایۃ مع۔۔۔۔
160 ،المسئلۃ الثامنۃ والعشرون، الھجر۔۔۔۔
161 النوع الخامس ممایحرم التکسب۔۔۔
162 ومن ھنا یعلم فساد الاستدلال۔۔۔
163 واما تاتی القربۃ فی العبادات۔۔۔
164 نعم ؛قد استدل علی المطلب بعض الاساطین فی شرحہ۔۔۔
165 وبالجملۃ لم اجد دلیلا۔۔۔
166 والذی ینساق الیہ النظر۔۔
167 واما الکفائی فان کان توصلیا۔۔۔
168 ثم ان ھنا اشکالا مشھورا۔۔۔
169 السادس: ان الوجوب فی ھذہ۔۔۔
170 فالتحقیق علی ما ذکرناسابقا۔۔۔
171 واما المستحب والمراد منہ۔۔۔
172 فان قلت: الموجود فی الخارج۔۔۔
173 ثم انہ قد ظھر مما ذکرنا۔۔۔
174 وبقی الکلام فی شیء۔۔۔