حضرت امام جعفر صادق عليه‌السلام نے فرمایا: مومن کو مومن اس لئے بھی کہتے ہیں کہ وہ اپنے ایمان کو امانت کے طور پر اللہ کے سپرد کردیتا ہےاور خدا اس امانت کو قبول فرماتا ہے۔ وسائل الشیعۃ حدیث 16170، الامالی للطوسی ؒ مجلس2

الفقہ>شرح لمعہ >حصہ سوّم (دورہ دوّم) (163)

علامہ ظفر عباس شہانی دام عزہ

# بحث آیڈیو ویڈیو ڈاؤنلوڈ
1 المتاجر جمع متجر۔۔۔
2 و المحرم الاعیان النجسہ کل الخبر۔۔۔
3 و ارواث و ابوال غیر الماکول۔۔۔۔
4 و یحرم عمل الصور المجسمہ زوات الارواح۔۔۔
5 و الغیبۃ بکسر المعجمۃ و ھو قول۔۔
6 و تعلم السحر؛و ھو کلام او کتابۃ۔۔۔۔
7 و القمار؛ بالآ لات المعدۃ لہ۔۔۔
8 ولاجرۃ علی؛ الافعال الخالیۃ من غرض۔۔۔
9 و امّا المکراہ فکالصرف۔۔۔
10 الفصل الثانی؛فی عقد البیع و آدابہ۔۔۔
11 و حیث کان البیع عبارۃعن الایجاب۔۔۔
12 و یشترط وقوعھما ای الایجاب و القبول۔۔۔
13 و یشترط فی المتعاقدین الکمال۔۔۔
14 و یشترط فی اللزوم الملک۔۔۔
15 و ان ترتبت العقود علی ثمن۔۔۔۔
16 ھذا اذا بیعت الاثمان فی جمیع العقود۔۔۔
17 فان لم یجز انتزعہ من المشتری۔۔۔
18 و ان تلف قیل و القائل بہ الاکثر۔۔۔
19 و یرجع المشتری علی البائع بما اغترم۔۔۔
20 و لو باع غیر المملوک مع ملکہ و لم یجز المالک۔۔۔
21 و کذا لو باع ما یملک۔۔۔
22 و کما یصح العقد من المالک یصح من القائم مقامہ۔۔۔
23 و یجوزللجمیع ای جمیع من لہ الولایۃ۔۔۔
24 و ھنا مسائل الاولی یشترط کون المبیع۔۔۔
25 و الاقرب عدم جواز بیع رباع مکۃ۔۔۔
26 الثانیہ یشترط فی المبیع ان یکون مقدورا علی تسلیمہ۔۔۔
27 و لو قدر المشتری علی تحصیلہ۔۔۔
28 الثالثہ یشترط فی المبیع ان یکون طلقا۔۔۔
29 و الاقوی فی المسالۃ ما دلت علیہ۔۔۔
30 الخامسۃ؛ یشترط علم الثمن۔۔۔
31 السادسۃ؛ اذا کان العوضان من المکیل۔۔۔
32 السابعۃ؛یجوز ابتیاع جزء معلوم النسبہ۔۔
33 الثامنہ؛ تکفی المشاھدۃ عن الوصف و لو غاب۔۔۔
34 و ربما قیل بتقدیم قول البائع۔۔۔
35 التاسعۃ یعتبر ما یراد طعمہ۔۔۔
36 و ھل یکون العقد مفسوخا من اصلہ۔۔۔
37 کتاب:لمعہ سوم :بحث العاشرۃ یجوز بیع المسک فی فارہ۔۔۔
38 الثانیۃ عشرۃ؛ یجوز بیع دود القز۔۔۔
39 القول فی الآداب؛ ق ھی اربعۃ و عشرون۔۔۔
40 الرابع عدم تزیین المتاع۔۔۔
41 الثالث عشر؛ ترک السبق الی السوق و التاخر فیہ۔۔۔
42 الثامن عشر؛ ترک دخول المومن فی سوم اخیہ۔۔۔
43 العشرون ترک التلقی۔۔۔
44 و ھنا مسائل؛ الاولی؛ لو حدث فی الحیوان عیب۔۔۔
45 الثانیۃ؛ لو حدث فی الحیوان عیب من غیر الجھۃ المشتری۔۔۔
46 الفصل الرابع؛ فی بیع الثمار۔۔
47 و یجوز بیع الخضر بعد انعقاد ھا۔۔۔
48 و کذا یجوز بیع ما یخرط۔۔۔
49 مسائل الاولی لا یجوز بیع الثمرۃ بجنسھا۔۔۔
50 الثانیۃ؛ یجوز بیع الذرع قائما۔۔۔
51 الثالثۃ؛ یجوز ان یتقبل احد الشرکین۔۔۔
52 الفصل السادس؛ فی السلف۔۔۔
53 کل ما لا یضبط وصفہ یمتنع السلم فیہ۔۔۔
54 اماالجاریۃ الحامل او ذات الولد۔۔۔
55 و تقدیرہ ای المسلم او ما یعم الثمن با الکیل۔۔۔
56 و تعیّن الاجل المحروس من التفاوت۔۔۔
57 و من التعلیل یلوح وجہ المنع فیھما۔۔۔
58 و الشہور یحمل اطلاقھا علی ۔۔
59 و یجوز اشتراط السائع فی العقد۔۔۔
60 الفصل السابع؛ فی اقسام البیع۔۔۔
61 و ثانیھا ؛ المرابحۃ و یشترط فیھا۔۔۔
62 و لا یقوم ابعاض الجملۃ۔۔۔
63 ولا یجوز لاخبار بما اشتراہ من غلامہ۔۔۔
64 و ثالثھا؛ المواضعۃ۔۔۔
65 و رابعھا؛ التولیۃ و ھی الاعطاء۔۔۔
66 الفصل الثامن؛ فی الربا۔۔۔
67 و یثبت بینہ و بین الذمی۔۔۔
68 و یتخلص من الربا ایضا۔۔۔
69 و لا یجوز بیع الرطب بالتمر۔۔۔
70 الفصل التاسع؛ فی الخٰیار۔۔۔
71 الثانی؛ خیار الحیوان۔۔۔
72 الثالث؛ خیار الشرط۔۔۔
73 وظاھر معنی المؤامرۃ و کلام الاصحاب۔۔۔
74 الرابع ؛ خیار التاخیر۔۔۔
75 السادس ؛ خیار الرؤیۃ۔۔۔
76 السابع؛ خیار الغبن۔۔۔
77 واعلم ان التصرف مع ثبوت الغبن۔۔۔
78 جملۃ الاقسام۔۔۔
79 و ان وجد ھا ناقصۃ اخذھا مجانا۔۔۔
80 و ان کان المغبون ھوا لمشتری لم یسقط۔۔۔
81 الثامن؛ خیار العیب۔۔۔
82 و قیل ینسب معیب کل قیمۃ الی صحیھا۔۔۔
83 و لو اتفقت علی الصحیحۃ۔۔۔
84 و یسقط الرد بالتصرف فی المبیع۔۔۔
85 و یسقطان ای الرد و الارش معا۔۔۔
86 التاسع؛ خیار التدلیس۔۔۔
87 و یرد معھا ان اختار ردھا اللبن۔۔۔
88 العاشر؛ خیار الاشتراط۔۔۔
89 و لا یجب علی المشترط علیہ۔۔۔
90 الحادی عشر؛خیار الشرکۃ۔۔۔
91 الفصل العاشر؛ فی احکام و ھی خمسۃ۔۔۔
92 و لو اشتراہ البائع۔۔۔
93 و یجب قبض الثمن لو دفعہ الی البائع۔۔۔
94 الثانی؛ فی القبض؛ اطلاق العقد بتجریدہ۔۔۔
95 و بہ ای باالقبض کیف فرض ینتقل الضمان الی المشتری۔۔۔
96 و لیکن المبیع عند اقباضہ مفرغا۔۔۔
97 الثالث؛ فیھا یدخل فی المبیع۔۔۔
98 ولا یدخل الشجر الکائن۔۔۔
99 الرابع:؛ فی اختلافھما۔۔۔
100 و فی تعیین المبیع۔۔۔
101 الخامس؛ اطلاق الکیل و الوزن والنقد۔۔۔
102 خاتمۃ؛ الاقالۃ فسخ لا بیع عندنا۔۔۔
103 کتاب الدین؛وھوقسمان :الاول ۔القرض۔۔۔۔۔
104 و کل ما تتساوی اجزاوہ۔۔۔
105 و یصح بیعہ بحال و ان لم یقبض۔۔۔
106 و بزیادۃ عن قدرہ و نقیصۃ الا ان یکون۔۔۔
107 و للمالک انتزاع السلعہ التی۔۔۔
108 و لا یقبل اقرارہ فی حال التفلیس۔۔۔
109 و تباع اعیان اموالہ القابلۃ۔۔۔
110 و انما یحجر علی المدیون اذا قصرت اموالہ۔۔۔
111 کتاب الرھن و ھو و ثیقۃ للدین۔۔۔
112 و یشترط دوام الرھن۔۔۔
113 و علی اشتراطہ فلو جنّ الراھن او مات۔۔۔
114 و لو کان الرھن بید المرتھن فھو قنض۔۔۔
115 و علی الاکتفاء بہ لا یفتقر الی اذن۔۔۔۔
116 و الکلام؛ اما فی الشروط او اللواحق۔۔۔
117 ولا رھن الخمر و الخنزیر اذا کان الراھن۔۔۔
118 و لا رھن الطیر فی الھواء۔۔۔
119 و لو رھن ما یشارع الیہ الفساد۔۔۔
120 و اما المتعاقدان۔۔۔
121 و اما الحق؛ فیشترط ثبوتہ فی الذمۃ۔۔۔
122 و اما اللواحق۔۔۔
123 الثالثۃ؛ لا یجوز لاحدھما التصرف فیہ۔۔۔
124 الخامسۃ؛ لو باع احدھما بدون الاذن۔۔۔
125 السابعۃ؛ یدخل النماء المتجدد المنفصل۔۔۔
126 العاشرۃ؛ لو اختلفا فی قدر الحق۔۔۔
127 کتاب الحجر و اسبابہ ستۃ۔۔۔
128 و لا یصح اقرار السفیہ بمال۔۔۔
129 و یثبت الحجر علی السفیہ بظھور۔۔۔
130 کتاب الضمان و المراد بہ الضمان با لمعنی الاخص۔۔۔
131 و لا بد لہ من ایجاب و قبول۔۔۔
132 و یشترط فیہ ای فی الضامن الملاءۃ۔۔۔
133 و لو انکر المستحق القبض ۔۔۔
134 کتاب الحوالہ:الحوالۃ ھی التعھد بالمال۔۔
135 و کذا تصح الحوالۃ بغیر جنس الحق۔۔۔
136 کتاب الکفالہ: و ھی التعھد بالنفس۔۔۔
137 و لو علق الکفالۃ بشرط متوقع او صفۃ مترکبۃ۔۔۔
138 و لو غاب المکفول انظر و بعد الحلول۔۔۔
139 و لو قال الکفیل لا حق لک علی المکفول۔۔۔
140 کتاب الصلح :و ھو جائز مع الاقرار۔۔۔
141 و لا یکون طلبہ اقرار۔۔۔
142 و لو اتلف علیہ یساوی درھمین۔۔۔
143 الاولی لو کان بیدھما درھمان۔۔۔
144 الثانیۃ یجوز جعل السقی بالماءعوضا۔۔۔
145 الرابعۃ اذا تنازع صاحب غرف الخان۔۔۔
146 کتاب الشرکۃ :الشرکۃ بفتح الشین۔۔۔
147 و المشترکان شرکۃ العنان۔۔۔
148 لو باع الشریکان سلعۃ صفقۃ۔۔۔
149 کتاب المضاربۃ:و ھی ان یدفع مالا الی غیرہ۔۔۔
150 و لیشتر نقدا بنقد البلد بثمن المثل فما دون۔۔۔
151 کتاب الودیعۃ:و ھی استنابۃ فی الحفظ۔۔۔
152 و لو امکن حفظھا عنہ بالاستتار منہ وجب۔۔۔
153 و یجب اعادۃ الودیعۃ علی المودع۔۔۔
154 و اعلم ان مستودع الحیوان ان امرہ المالک۔۔۔
155 کتاب العاریۃ:بتشدید الیا و تخفف ۔۔۔
156 و یجوز لہ بیع غروسہ و ابنیتہ و لو علی غیر المالک۔۔۔
157 و یشکل بان المالک یدعی الزائد من الاجرۃ۔۔۔
158 کتاب المزارعۃ:و ھی لغۃ مفاعلۃ من الزرع۔۔۔
159 یجوز ان یکون من احد ھما الارض۔۔۔
160 کتاب المساقات:و ھی لغۃ مفاعلۃمن السقی۔۔۔
161 و یلزم العامل مع الاطلاق۔۔۔
162 و کلما فسد العقد فالثمرۃ للمالک۔۔۔
163 و اثبت السید ابو المکارم حمزۃ۔۔۔